CNAME mobiele site DNS aanpassen bij provider Active24

U dient een zogenaamde CNAME instelling maken om de domeinnaam te laten verwijzen naar uw mobiele website. Vervang in dit voorbeeld het woord testdomein door uw eigen domeinnaam. Voeg in de DNS een CNAME record toe:

m.testdomein.nl CNAME lb.site.mobi TTL 3600

m.testdomein.nl verwijst naar uw mobiele website

www.testdomein.nl verwijst naar uw normale website

Het is mogelijk om de DNS instellingen te wijzigen bij uw domeinprovider Active24.nl

A-record en CNAME wijzigen heet bij Active24 domeinpointing.

A-Record:
A is de afkorting voor Adres en hiermee kan men aangeven dat de domeinnaam moet verwijzen naar een IP-adres.

CNAME:
CNAME betekend Canonical Name Record en is een alias die een IP-adres representeert. Dit is de aanbevolen methode
om uw domeinnaam te pointen naar uw eigen server zonder het IP-adres te gebruiken.

BELANGRIJK:
A-Record kan alleen verwijzen naar een IP-adres.
CNAME kan niet worden verwezen naar een IP-adres, alleen naar een servernaam.

U kunt niet meerdere A-records of CNAMEs opzetten die verwijzen naar dezelfde Host (in de eerste kolom). Dit wil resulteren in een DNS fout, waardoor uw website en e-mail onbereikbaar zijn. Het wijzigen van een A-record en CNAME wordt in de regel gedaan wanneer men een website heeft die op een andere server dan van Active24 wordt gehost. Door contact op te nemen met de hoster van de website, kunt u de correcte instellingen voor de A-record en CNAME opvragen.

Hoe te wijzigen?

Ten eerste dient u de MyAccount in de geavanceerde modus weer te geven. Vervolgens gaat u naar Domeinbeheer onder Domein in het linkermenu. Klik dan op Geavanceerd beheer tonen. Klik op de Bewerken-knop aan de rechterkant:

Hier heeft u de mogelijkheid om het gewenste IP-adres in te vullen. Zodra u de gewenste bestemming heeft ingevuld klikt u op de knop Update.

LET OP: Het kan tot 24 uur duren voor uw wijziging is ge-update in de zonefile en bruikbaar is voor u. Indien u een fout maakt in de wijzigingen, kan zowel uw website als uw e-mail onbereikbaar worden. Bent u niet zeker van de wijzigingen die u moet doorvoeren, stuur dan een e-mail vanaf uw contact
e-mailadres naar support@mamutactive24.nl met de gewenste aanpassing. Wij zullen dit binnen 3 tot 5 werkdagen voor u doorvoeren.

Deze informatie is een kopie van de website van Active24.

Komt u er zelf niet uit, mail dan even de volgende email naar de helpdesk van Active24.

Tagged with: ,
Posted in CNAME